Vorige pagina

Ervaar het voorjaar in de Hortus botanicus Leiden tijdens de jaarlijkse plantenmarkt, die dit jaar plaatsvindt op zaterdag 7 mei. Van 10:00 tot 17:00 kunnen tuin- en plantenliefhebbers hun hart ophalen bij meer dan 30 kramen met exclusieve (kamer)planten, zaden, bollen, tuinadvies, kunst, accessoires en meer. Daarnaast kunnen bezoekers meedoen met workshops, een lezing of demonstratie bijwonen én een kijkje nemen in de kwekerij van de Hortus. Een uitstekend uitje voor Moederdag en de uitgelezen plek om een uniek cadeautje te kopen.

Een gevarieerd programma
Naast snuffelen bij de marktkramen zijn er ook verschillende activiteiten bij te wonen. Bezoekers komen meer te weten over Nederlandse waterplanten en hun ecologische rol tijdens de lezing van Michiel Verhofstad (FLORON), kunnen een zalf, scrub en geurzakje maken tijdens de kruidenworkshop van Historische Tuinen Matilo en hortusimkers Fred en Jack laten zien hoe je een rolkaars maakt met de was van het bijenvolk van de Hortus. Bovendien krijgen bezoekers de unieke kans om een rondleiding door de Varentuin te volgen, gegeven door de deskundige leden van de Varenvereniging. Ga naar onze Plantenmarktpagina voor het volledige programma met tijdstippen en een overzicht en plattegrond van alle standhouders.

De markt is van 10.00 tot 17.00 uur te bezoeken, u betaalt regulier Hortusentree. Bent u Hortusvriend of heeft u een Museumkaart, dan is de toegang gratis. Let op: bij vele marktkramen kunt u niet pinnen, dus neem contant geld mee.

---EINDE BERICHT---

Noot voor de redactie (niet voor publicatie): Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling PR & Communicatie, communicatie@hortus.leidenuniv.nl of T. 071-5275231.

Beeldmateriaal

Bij ons leer je de wereld kennen